• E-İçişleri
  • İçişleri E-Posta
  • Valilik E-Posta

T.C. MERSİN VALİLİĞİ
Bilgi işlem Şube Müdürlüğü
  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Vali
    • Vali Yardımcısı
    • Bilgi İşlem Şube Müdürü
    • Müdürlük Personelimiz
    • Görev Tanımımız
    • Müdürlüğümüzün Tarihçesi
    • Yardım Dokümanlari
  • Mevzuat
    • 5651 Sayılı Yasa
    • İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları
    • Bilgi Güvenliği Politikaları Yönergesi
    • Bilgi Yönetim Sistemleri Yetkilendirme Yönergesi
  • E-İçişleri
    • Güncelleme Duyuruları
    • EBYS Yardım Dokümanları
    • Şifre İşlemleri
  • E-İmza
    • Hakkında
    • Mevzuat
    • Başvuru İşlemleri
    • Sertifika İşlemleri
    • Pin İşlemleri
    • Sık Sorulan Sorular
  • ISAY
  • E-POSTA
  • Arıza Kayıt
  • Arşiv
    • Haber Arşivi
    • Duyuru Arşivi
  • İletişim
 
A- A+

Sık Sorulan Sorular

SSS 1 : Elektronik imzanın hukuki sonuçları nedir?
Elektronik İmza Kanunu’nda; güvenli elektronik imza, elle atılan imzaya eşdeğer kabul edilmiş ve elektronik imza ile oluşturulmuş verilerin senet hükmünde olacağı belirtilmiştir. Ancak kanunların resmi şekle veya özel bir merasime tabi tuttuğu hukuki işlemler ile teminat sözleşmelerinin güvenli elektronik imza ile gerçekleştirilemeyeceği hükme bağlanmıştır. Diğer bir deyişle, kanunların merasimi ya da üçüncü tarafların şahitliğini gerek gördüğü emlak alım satımı, veraset ve intikal, evlenme gibi işlemler elektronik imza ile gerçekleştirilememektedir.
 
SSS 2 : Elektronik imza almak istiyorum, ne yapmalıyım?
Bakanlığımız Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, Yazılım Geliştirme ve İdamesi Projesi kapsamında E-İçişleri Projesini kullanarak kurum içi ve kurum dışı yazışmalarda evrak üzerine ıslak imza atmaya yetkili personele elektronik imza temini yapacaktır.

Kamu çalışanı olduğunuz halde vatandaş olarak kurum dışındaki işlemlerinizde (E-İçişleri dışında) elektronik imzayı kullanmak istiyorsanız, bu işi yapmaya yetkili özel şirketlerden, yani elektronik sertifika hizmet sağlayıcılardan (ESHS), sertifikanızı ücreti karşılığında alabilirsiniz. Telekomünikasyon Kurumu nitelikli elektronik sertifika vermeye yetkili olan kuruluşları internet sayfasında duyurmaktadır. Duyurulan hizmet sağlayıcılar dışındaki kuruluşlardan elektronik sertifika temin edilmemelidir.
 
SSS 3 : Başvuru formu için erişim parolası gelmemiş ise ne yapmalıyım?
Nadir olarak TÜBİTAK Kamu SM’den gönderilen e-posta teknik aksaklıklar nedeniyle ulaşmayabilir. Böyle durumlarda Başvuru Formu Erişim Parolamı Bilmiyorumbölümüne tıklayarak ilgili forma bilgilerinizi giriniz. Eğer bilgilerinizde bir hata yoksa e-posta adresinize tekrar şifre gönderilecektir. Bilgilerinizde bir hata varsa şifre gönderilmeyecektir. Bu durumda Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü'ne başvurunuz.
 
SSS 4 : Güvenlik Sözcüğü nedir? Unuttum ne yapmalıyım?
http://www.mersinbilgiislem.gov.tr/guvenlik-sozcugu-yenileme adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
 
SSS 5 : Başvuru formunu nasıl doldurabilirim?
BURADAN ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
 
SSS 6 : İmzalama yönteminin seçilmesi
Başvuru formu doldururken bu kısımda geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifikası olan kullanıcılar yenileme ve güncelleme işlemleri için Elektronik İmzalı Başvuru Arayüzü’nü, ilk defa sertifika alacak olanlar Islak İmzalı Başvuru Arayüzü'nü kullanarak imzalama yapar.
 
SSS 7 : E-imza kurulum için ne yapmalıyım?
BURADAN ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
 
SSS 8 : Pin bilgisini kaybettim
BURADAN  ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

SSS 9: E-imzamı kaybettim, ne yapmalıyım?
E-imzanızı kaybetmeniz durumunda güvenlik nedeniyle iptali için vakit geçirmeden TÜBİTAK Kamu SM Çağrı Merkezi ve Kurum Yetkiliniz ile iletişime geçmelisiniz. Sonrasında NES ücretinin Ziraat Bankası Gebze Şubesi TR310001000164347551965006 numaralı Kamu SM hesabına yatırıldığını belgeleyen dekontun bir kopyası ile e-imza talep dilekçenizi Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü’ne ileterek başvuru işlemlerinin tekrarlanması ile yeni e-imzanızın oluşturulmasını Kurum Yetkilisinden talep edebilirsiniz.
* Dekont açıklama kısmında TC No, Ad ve Soyadı ile Çalıştığınız Kurumun Adı bilgileri mutlaka belirtilmelidir.
 
SSS 10: E-imza token'ımın arızalı olduğunu düşünüyorum?
Çapraz kontrol sonucu (başka bir bilgisayarda kullanım ve başka bir sertifika ile kullanım) çalışmıyorsa bağlı bulunduğunuz birimin Proje Sorumlusuna token cihazınızı teslim ederek Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü'ne gönderilmesini sağlamalısınız.

SSS 11 : E-imzamı nasıl yenilerim?
Geçerlilik süresi 1-3 ay içinde dolacak olan sertifikaların yenileme işlemleri Bilgi İşlemŞube Müdürlüğü tarafından yapılacaktır.
 
SSS 12 : Değişen kimlik bilgilerimi nasıl güncellerim?
Değişen kimlik bilgileriniz (ad. soyad) için sertifikanın güncellenmesi, yani yeniden üretilmesi gereklidir. Kanıtlayıcı belgeler ile birlikte (mahkeme kararı, evlenme cüzdanı gibi) BURADAN sekmesinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.
 
SSS 14 : Nasıl yardım alabilirim?
  1. TÜBİTAK Kamu SM Çağrı Merkezi (444 5 576 / +90 262 648 18 18 hafta içi 08.00-20.30 saatleri arasında)
  2. TÜBİTAK Kamu SM WEB Sayfasından
  3. İl Proje Sorumlusundan (Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü)
  4. Elektronik  İmza Kullanma Rehberi Sayfasından
E-Imza > Sıkça Sorulan Sorular    - 02 Temmuz 2016 Cumartesi   Yazdır
Bu içeriği paylaş
TC Kimlik No Doğrulama Muhtar Bilgi Sistemi Çanakkale 2015 Terörden Arananlar Mersin Çocuk Komitesi Gönül Elçileri Projesi Ekmeğini İsraf Etme Alo 181 Çevre İhbar Enerji Tasarrufu Türkiye İnsan Hakları Kurumu
 
 

Türkiye Cumhuriyeti Mersin Valiliği
Akkent Mahallesi Hüseyin Okan Merzeci Bulvarı No:662 P.K. : 33160 Yenişehir / MERSİN
Telefon: (0324) 341 10 23 - Santral.